donderdag 14 juni 2012

Straatbellen

Toen ik 15 jaar geleden voor Elegance met de huidige chef van het VK-Magazine ( ja echt ! ) in Stockholm was viel het me ineens op : bellende mensen op straat. Dat zag je toen nog niet in Amsterdam. Maar weinigen hadden een "GSM" ( oudnederlands voor mobiele telefoon ). Zweden leek een voorsprong te hebben. Toen in ieder geval, in de tijd dat een mobieltje nog werd uitgezet na het werk. 
Over die ontwikkeling hoef ik het niet te hebben, maar het fenomeen straatbellen trekt nog steeds mijn aandacht. Terwijl ik bezig was bij het Koningsplein met een serie portretten zag ik deze man stilstaan. Een hele lange tijd. Hij had iets te doen wat niet kon wachten. Ik kon snel een paar foto's schieten. Het heeft wel wat vind ik. Die houding, dat pak en die tas zo tussen z'n benen. Misschien jammer van dat witte busje in de achtergrond. 
Vanmorgen fietste ik langs nog zo'n pakkenman. Op één hurk. Tas op het plaveisel. iPad op z'n knie.
Nergens een bestelbusje. Prachtig licht. 
Maar geen camera.

Wet#1 : altijd meenemen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten