dinsdag 8 mei 2012

Varken

Ik heb vaak tussen de varkens gezeten. Met een camera wel te verstaan. 'Varkens zijn hele intelligente en bijzondere dieren'. Hoor je vaak, die zin.
Uitgesproken door iemand die deze dieren alleen kent van het avondeten en de boterham. 
'Ooit wil ik nog eens zwemmen met dolfijnen'. Ook zo'n tegeltje. 
Ik weet niet zo goed of ze erg intelligent zijn. Wel dat ik altijd erg getroffen ben door de manier waarop ze je aankijken. Bijna beschuldigend. Ik vind ze leuk, maar om over het hek te klimmen om er tussen te gaan zitten moest ik wel iets overwinnen. 
Ze duwen je zo omver en kunnen gemeen bijten. En ze kunnen echt heel groot zijn. Een flinke verkoudheid op de dag van bezoek kan ook geen kwaad. Stinken doen ze namelijk behoorlijk, een geur die nog dagenlang aan je blijft plakken. Ook aan de bekleding van camera en lenzen heb ik gemerkt. Want de volgende dag moet je natuurlijk de raad van bestuur van een of andere bank fotograferen. 
En dan komt het aroma je echt tegemoet als je de fotokoffer opendoet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten