dinsdag 1 mei 2012

Toni in Nederland


Vriend Toni H. uit Toronto was even in nederland voor familiebezoek. Ik moest een portret voor een nieuw tijdschrift in de Van Nellefabriek maken en heb gelijk misbruik van deze situatie gemaakt : assisteren dus. Net als tijdens onze studie op de Rietveld. Alle studenten hielpen elkaar toen met licht opzetten en sjouwen van spullen. Waren zelfs regelmatig model voor elkaar. Zoals in deze vreemde situatie uit 1988. Het WG-terrein waartegenover ik woonde was voor mij een geliefde locatie voor mijn theatrale foto's. Hij mocht daar op de grond liggen in deze ongemakkelijke houding. En ik had toen wel iets meer tijd nodig. Onervarenheid. Dingen uitproberen. Dan kon het makkelijk een half dagje duren. Maar wat een opwinding om nieuwe wegen in de fotografie te verkennen : flitsen op locatie, Hasselblad, props ( huilend zigeunerjongetje ). Heel nieuw toen allemaal.


Die andere foto is geen eindproduct. Meer een soort polaroidje om te kijken wat de beste plek was voor het echte model. Dat werd uiteindelijk niet hier. Na publicatie zal ik die foto hier posten. Mag nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten