donderdag 10 januari 2013

Spiegel

Net voor de kerst was ik bij de vergadering van een grote uitgeverij. Niet in hun eigen pand, maar te gast in het zojuist betrokken hoofdkantoor van NRC aan het Rokin. Bevlogen toegesproken door hoofdredacteur Peter Vandermeersch. Toekomst van de papieren editie, betalen voor de website en verschil van mening over de nieuwe koers die deze krant is gaan bevaren. 
Leuk om zoiets mee te nemen, want de oren sluiten tijdens het fotograferen gaat natuurlijk niet. Bij de presentatie van de toekomstplannen en jaarcijfers van de uitgeverij moest ik echter wel de ruimte even verlaten. 
Om de hoek van de Brakke Grond en rond de klok van 5 is dat niet heel erg. 

Vergadering afgelopen en dan : De Borrel Na Afloop.
Een soort voortzetting maar dan staand en zonder beamer.

Eén niet behaarde heer was mij al tijdens het rondetafelgesprek opgevallen. Markante verschijning, fijn om te fotograferen. Tijdens het opstarten van de borreltijd zag ik tot mijn verbazing een tweede heer zich in het gezelschap mengen. Zelfde uiterlijke kenmerken, ja zelfs bijna hetzelfde jasje. Groen-achtig, 5 knoopjes op de mouw. En van wol.
Al snel vonden deze heren elkaar. Twee witte wijntjes. Natuurlijk.
Als in een spiegel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten