dinsdag 24 juli 2012

Afval

Afgelopen weekend trof mij bovenop de vuilcontainer een vreemde verassing : er lag een camera. Canon powershot S40. Er lagen wel meer bruikbare zaken bij, dus het leek er op dat iemand wel afscheid had genomen, maar niet op de harde manier. "Is nog bruikbaar" is de boodschap dan. 
Hij zat in een tasje, compleet met oplader en geheugenkaart. Het is een 4 megapixel cameraatje en na onderzoek vond ik dat hij ongeveer 10 jaar oud moest zijn en ooit 700 dollar heeft gekost. 
Veroudering gaat snel. In 10 jaar tijd heeft zo'n ding z'n waarde dus verloren. Ingehaald door cameraatjes in mobiele telefoons. Want wat moet je er mee ? Maakt nog prima foto's zoals dit voorbeeldje laat zien, je kan er zelfs in RAW formaat mee schieten. En de sensor is toch groter dan die van de mobieltjes. Dus in theorie beter.
Maar ik heb al een kast vol. Toch maar weer terugleggen denk ik. Voor iemand die hem op waarde weet te schatten en meeneemt op vakantie. "Is nog heel erg bruikbaar" zal ik erbij schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten