vrijdag 1 februari 2013

Lekker roken

Misschien dat het een obsessie is omdat ik er zelf zoveel moeite mee heb, maar aan deze foto en zeker aan deze periode moest ik vorige week denken toen ik van iemand een portretje mocht maken en ik vroeg of hij misschien "iets" met z'n handen kon doen. Die hingen er namelijk maar een beetje bij te bungelen en het is maar weinigen gegeven om dan een natuurlijke pose aan te nemen zonder iets vast te houden of steun te zoeken. Hoe fijn was dat toch : een sigaar, pijp of sigaret tussen de vingers te kunnen klemmen. Dan kon mijn model mooi wegzakken in z'n basishouding en maakte de foto zichzelf al. Kringelende rook en tegenlicht. Ik mis dat !

Dit beeld voor Quote is zeker 20 jaar terug gemaakt. Geen idee meer wie wat en waar. De stijl is wel heel erg van die tijd, maar toch, het roken is hier wel een heel fijn extraatje. 
Mag niet meer. Behalve misschien voor de Linda in een modereportage. Als gimmick. 
Zeker niet voor het medische tijdschrift waarvoor ik vorige week op pad was. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten